גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות
כניסת לקוחות
מהי תוכנית עסקית?

מהי תוכנית עסקית?

התוכנית העסקית היא תכנית לבדיקה והצגת הכדאיות הכלכלית של העסק, הרעיון והחזון, והיא כוללת מידע על המוצר או השרות, ניתוח השוק והפוטנציאל שלו בארץ ובעולם, המתחרים, המודל העסקי, האסטרטגיה, מבנה ארגוני, תכנית ייצור, עלות המוצר או השרות, תכנית שיווקית ,ואופן היישום של התוכנית הלכה למעשה. התוכנית העסקים מבוססת על הנחות עבודה והיא מוצגת למספר שנים קדימה (3-5 שנים). הדוחות בתוכנית העסקית יכללו תחזית המכירות, דוחות רווח והפסד, תזרימי המזומנים בחינת הרווחיות של המוצר ומציאת נקודת האיזון של העסק.

התוכנית העסקית מיועדת בראש ובראשונה לבעלי העסק ומומלץ להכין אותה לפני פתיחת העסק . בחינת הכדאיות הכלכלית והרווחיות של העסק הינה צעד חשוב לפני קבלת ההחלטה לפתוח עסק או להתחיל פעילות חדשה בעסק קיים. התוכנית העסקית משמשת בסיס להתוויית הדרך ותוך כדי הכנתה בעלי העסק לומדים על התחום, על השוק, הרווחיות ומתגבשים עם הדרך שיש לפעול על מנת לממש את הרעיון העסקי. לעיתים, תוך כדי הכנת התוכנית העסקית מתבררת חוסר כדאיות כלכלית וניתן למנוע הפסדים ונזקים עוד לפני פתיחת העסק.

התוכנית העסקית משמשת גם להצגת העסק בפני משקיעים, שותפים פוטנציאלים, בנקים, ומשמשת ככלי עזר העיקרי והחשוב ביותר לגיוס מקורות מימון. מעבר לחישובים כלכליים ודוחות כספיים, התוכנית כוללת גם תוכן מילולי חשוב המסייע להכיר את העסק מכל היבטיו.

תקציר מנהלים אשר יתאר את מטרת התוכנית, יתאר את המוצר השרות והייחודיות שלו, הצוות, היעדים, לוחות זמנים, והרווח הצפוי מההשקעה.

המוצר או השרות הצורך במוצר, אופן השימוש בו, המאפיינים והייחודיות שלו, הפטנט, מיתוג  והעלות לצרכן הסופי.

השוק – צרכי השוק, פוטנציאל השוק, חסמי כניסה לשוק, המתחרים והמוצרים שלהם.

תכנון אסטרטגי – החזון של המיזם, מודל עסקי, יעדים, לו"ז ואבני דרך, הנחות יסוד .

תוכנית היישום-  תוכנית שיווק ומכירה, תוכנית ייצור, מבנה ארגוני ותאור היקף כוח אדם.

צוות הנהלה – הצגת היזמים וצוות ההנהלה, תיאור ניסיונם, כישרונם והתאמתם למיזם, לרבות צרוף קורות חיים.

תוכנית מימון – ההשקעה הנדרשת, מקורות המימון, תחזיות ל 3 עד 5 שנים שיכללו תחזית מכירות והדרך להגיע אליה, תחזית רווח והפסד כולל פירוט הוצאות, פירוט השקעות, תחזית תזרים מזומנים, נקודת האיזון, תקופת החזר ההשקעה, המימון הדרוש ומקורות המימון.

נספחים לתוכנית – קורות חיים, סקר שוק, הצעות מחיר, הפניה למקורות מידע.

הכנת התוכנית העסקית היא תהליך שבו מתעצבת ומתגבשת התמונה העסקית, מתייעצים עם אנשי מקצוע מומחים בתחומיהם כגון כלכלנים, יועצים עסקיים, מהנדסים ועוד, התורמים מניסיונם ומעלים רעיונות חדשים, מתנהלים דיונים, מתמקדים במוצר או השרות, ההבנה מתחדדת לגבי המוצר הצרכים ,השוק שלו, הרווחיות שלו והאסטרטגיה הנדרשת להצלחתו. הצגת התוכנית היא במצגת שיכולה להיות התוכנית המלאה או תקציר מנהלים, לפי הצורך ואופי והמתעניינים בה. מומלץ להציג את התוכנית רק לאחר חתימה על הסכם סודיות.

 סיכום והמלצות

בטרם הקמת מיזם מומלץ להכין תוכנית עסקית. הכנת תוכנית עסקית תכלול לימוד מי הוא קהל היעד שלכם, ניתוח יתרונות וחסרונות המיזם בהשוואה למתחרים, הכנת תוכנית מכירות, תוכנית שיווק, תוכנית ייצור, תקציב ותזרים מזומנים, הגדרת ההון הנדרש, נקודת האיזון, אבני הדרך ולו"ז להחזר ההשקעה.

התוכנית העסקית היא "חלון הראוה" שלכם ולב ליבו של העסק ולכן היא חייבת להיות מקצועית, מבוססת ומוצגת בצורה יפה, קריאה נעימה לעין, מזמינה ולא מעייפת.

אל תוותרו על החזון שלכם!

לסיוע בהכנת תוכנית עסקית הנכם מוזמנים ליצור קשר עם משרדינו –הקלק כאן